avatar Ten blog rowerowy prowadzi pabloXT z miasteczka Bydgoszcz. Mam przejechane 42675.63 kilometrów w tym 4456.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.86 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy pabloXT.bikestats.pl

Zalicz gminę

Kategoria >200, Zalicz gminę

Hel

Sobota, 23 maja 2015 · dodano: 24.05.2015 | Komentarze 0

Trasa: Fordon, Świecie, Warlubie, Gniew, Tczew, Pruszcz Gdański, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Jastarnia, Hel, Jastarnia, Władysławowo, Puck, Reda, Rumia, Gdynia, Sopot, Gdańsk - Orunia.

Zaliczone gminy: Gdańsk, Sopot, Gdynia, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Jastarnia, Hel.

Na Hel jechało się dość fajnie. Złapał nas deszczyk po drodze przed Gdańskiem ale niewielki więc nie zatrzymywaliśmy się żeby przeczekać.
Na Helu miałem zajebisty kryzys termiczny. Ubrałem na siebie wszystko co miałem i podskakiwałem z zimna tak, że chciałem się ukryć gdzieś przed wiatrem i czekać na pierwszy poranny pociąg. Ale dzięki temu, że nie byłem sam ruszyliśmy w drogę powrotną i po paru minutach było mi na tyle ciepło, że jedną bluzę zdjąłem.
W drodze powrotnej do Gdańska gdy dojeżdżaliśmy do Rumii wyszło poranne słońce zza mgły a wtedy to już wogóle chciało się kręcić i było fajnie.
No nie ma się co za wiele rozpisywać.

Następna długa podróż - spróbuję zaatakować hmm... jeszcze nie wiem ile km ale to już gminy w kuj - pom.
Cała podróż ogólnie fajna oprócz tego, że cały czas mój żołądek nie był w takim stanie jak powinien może to dlatego, że za szybko zacząłem wcinać jedzenie po drodze nie chcąc dopuścić do zgłodnienia co by skutkowało osłabieniem.

Oczekiwanie na kompana podróży

Pierwsze sensowne fotosy

Tu już byłem rowerem

Przy wjeździe do Gdańska

Gdańskie zabytki

NBP Gdańsk

Żurawie i linie kolejowa w Gdańsku

Małe zakupy w Biedronce

Pendolino w Gdyni Głównej

Zachód słońca dopadł nas gdzieś w Gdyni

Jak nazwa wskazuje

Hel

Falochron na Helu

Piękny zjazd w drodze z Helu do Rumii

Trójmiejska galeria jedna z wielu

Kategoria >300, Zalicz gminę

Ustawka z zibi4don

Sobota, 16 maja 2015 · dodano: 16.05.2015 | Komentarze 0

Zaliczone gminy: Kęsowo, Sośno

Odpoczynek w rezerwacie cisów

Bunkry w okolicy Krajenki

Przerwa w Sośnie

Wiadukt kolejowy w okolicy Koronowa

Ostatnia fotka samojebka w Koronowie na rynku

Welcome to Bromberg

Czwartek, 14 maja 2015 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Zaliczona gmina Łasin.
80 km kręcenia pod wiatr - szło zwariować.
Trasa: Mełno, Gruta, Słup, Rogóźno, Gubiny, Jamy, Dusocin, Mokre, Grudziądz, Pieńki Królewskie, Górne Wymiary, Kosowo, Gruczno, Topólno, Strzelce Dolne, Fordon.

Po przejechaniu 1000km szosowym stwierdzam, że kupno tego roweru to był strzał w dziesiątkę i nawet nie za bardzo chce mi się teraz wsiadać na górski rower.

Mełno - majątek.

Cmentarz wojenny w Mełnie

Jeden z dębów - pomników przyrody Adama i Ewy w Słup - Młyn - skręcony pewnie po to aby się nie rozleciał

Przerwa na deszcz

Budynek poczty głównej w Grudziądzu

Nadchodzi apokalipsa

Wronie, Dębowa Łąka, Książki

Środa, 13 maja 2015 · dodano: 13.05.2015 | Komentarze 0

Straszny wiatr dzisiaj był, że miejscami nie szło ukręcić.
Zaliczona gmina Książki

Pałac i zarazem dom dziecka w Dębowej Łące

Wąbrzeskie jaszczury

Wyspa Sobieszewska

Poniedziałek, 11 maja 2015 · dodano: 12.05.2015 | Komentarze 0

Zaliczone gminy: Gniew, Tczew, Pelplin, Subkowy, Pszczółki, Suchy Dąb, Cedry Wielkie, Pruszcz Gdański.

Wycieczka bardzo udana. Bardzo dużo zobaczyłem oczywiście podczas jazdy w stronę morza. Co prawda już kilka razy w życiu jechałem tamtędy  ale autem i jednak tego wszystkiego się nie ogarnia jadąc samochodem a nawet bym powiedział, że wogóle nic się nie widzi. Szczególnie polecam zwiedzenie zamku w Gniewie, zabytkowego mostu w Tczewie, zobaczenie zachodu słońca nad morzem.

Droga była bardzo komfortowa bo ruchu prawie zero - pewnie wszyscy jeżdżą teraz autostradą a do tego szerokie pobocza i praktycznie zero nierówności. A najfajniej się jechało po żuławach wiślanych bo tam zero wzniesień - po prostu płasko więc cały czas 30-33km/h.
Pozbierałem trochę pieczątek do odznak turystycznych a o zdjęciach już nie wspomnę.

Niestety nie odbyło się bez strat - okulary - przy zakładaniu w Warlubiu się rozleciały tzn ten jak to tam się nazywa nausznik?? odpadł. Chciałem jechać bez okularów dalej ale po dojechaniu do Nowego oczy miałem już pełne muszek. Tam niestety nie dostałem kupić żadnych a kręciłem się po mieście i pytałem przechodniów i nikt nie wiedział gdzie takie coś można zakupić. Więc przemęczyłem się tak aż do Tczewa a tak jak na zawołanie zaraz po wjechaniu do miasta wędkarski po lewej a w oknie piękne okularki przyciemniane. Więc wszedłem i patrzę a ceny wiadomo ale patrzę jedne takie akurat na rowerek i patrzę - JAXON - o kurcze pewnie kosztują ale odwracam karteczkę z ceną a tam 42 PLN myślę spoko co prawda najdroższe w mojej karierze rowerowej ale tańszych już nie było tzn takich co by mi się podobały. Jak się później okazało albo te okulary są tak zrobione albo są błędne i chwilami odczucie mam jakby były 3d ale to nie jest złe bo świat widać wyraźnie. Szczególnie widać to na łatanym asfalcie gdzie łatki wydają się być nad nawierzchnia szosy. Myślę czy one nie są tak specjalnie zrobione pod to żeby lepiej było widać spławik na wodzie podczas łapania ryb:)

Zamek w Nowe

Komfortowe drogi jak dla rowerzystów

Piaseczno - święta studzienka

Gniew z oddali

Na placu zamkowym w Gniewie

Zabytkowy most w Tczewie

Most pontonowy przy wjeździe do Sobieszewa

Nadmorski zachód słońca mówi sam za siebie czy było warto pojechać

Były też odcinki specjalne dla rowerów szosowych:)

Chata podcieniowa gdzieś na żuławach

Kościół na żuławach spalony w 1945 roku

A to grobowiec obok spalonego kościoła

Rojewo,Gniewkowo, Toruń

Sobota, 11 kwietnia 2015 · dodano: 11.04.2015 | Komentarze 0

Zaliczona gmina: Rojewo.
Do odznak turystycznych zaliczone 5 kościołów.

Kościół w Liszkowie

Wnętrze kościoła w Liszkowie

Jak nazwa wskazuje

Kościół w Rojewie

Wnętrze Rojewskiego kościoła

Iskra w Suchatówce

Mieli chłopaki jaj żeby takim czymś latać

• Sprzęt GÓRAL - HISTORIA

UPT I odznaki

Poniedziałek, 14 lipca 2014 · dodano: 14.07.2014 | Komentarze 0

Ależ to się dobrze jechało do tego Wlocławka. Ale to i tak nie zmienia faktu, że i tak jeszcze conajmniej raz będzie trzeba się tam wybrać po pieczątki.
Trasa generalnie dużo pod górkę szczególnie niestrome długie podjazdy i kapitalny zjazd do Włocławka oczywiście wszystko od strony Lipna. Najładniejsze miasteczko po drodze to bez wątpienia Lipno.
Zaliczone nowe gminy: Obrowo, Czernikowo, Kikół, Lipno, Fabianki.

Kościół w Kikole

Kościół w Lipnie

Lipno

Na wylocie z Lipna w kierunku Włocławka

Raciążek

2013 - podsumowanie

Sobota, 21 grudnia 2013 · dodano: 21.12.2013 | Komentarze 0

Rok rowerowy praktycznie za mną i już nie planuję wyjazdu do 31 grudnia no chyba że jakaś niedojebka mnie weźnie ale to nie więcej niż górki fordońskie.
Dużo się wydarzyło w tym roku związanym z rowerem. Z 7 postanowień 3 udało się zrealizować. Może ktoś powiedzieć, że to nie wiele ale niech każdy spojrzy na swoje osiągnięcia w tym roku.
Miałem dużo nieprzewidzianych wyzwań rowerowych i niestety większości się nie udało zrealizować. Ale zdarzyły się też nieprzewidziane sukcesy takie jak wyjazd do Lichenia.
Szczególna uwagę zwróciłem na odznaki turystyczne i troszkę się udało osiągnąć w tej dziedzinie którą z resztą zamierzam kontynuować w przyszłym roku gdyż pochłonęło mnie to bez reszty.
Ogólnie rok zaliczam do średnio udanych. Ilość km zrobiona z zapasem, rekord ilości km w jeden dzień zwiększony, odznaki turystyczne sprawdziły się w 100% biorąc pod uwagę motywację do jeżdżenia. Niestety geocaching mnie nie zmotywował do kręcenia km więc w przyszłym roku odpuszczam sobie temat definitywnie a za to spróbuję zaliczać gminy - co z tego wyjdzie tego jeszcze nie wiem no i oczywiście czekam na kolejną edycję turystycznego paszportu:).

• Sprzęt GÓRAL - HISTORIA

Włoclawek i okolice

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 0

Trasa: Ciechocinek, Raciążek, Włocławek, Nowy Duninów, Kowal, Wlocławek, Ciechocinek.

Jest dobrze. Rowery w aucie ruszamy. Ciechocinek rowery złożone do kupy ruszamy ale jest kościół jest i ksiądz więc będzie i pieczątka no i jest nie zdążyliśmy dobrze ruszyć a tu mały sukces :). Jedziemy dalej na podbój. Dalsza jazda po Ciechocinku nie przyniosła nic dobrego ale w Raciążku za to się poprawiło. Zamek to właściwie tylko mury i to w rozsypce ale co tam jedziemy dalej. Odbijamy na Lubanie tam spotykamy bardzo sympatycznego księdza który daje pieczątki i mocno się rozgaduje. Ale w końcu jakoś kończę tą rozmowę i jedziemy dalej. Przerwa na piwko na spokojnie i dalej w drogę.

Włocławek tam się kręcimy dość sporo po mieście ale żniwo pieczątek jest wynagrodzeniem za całokształt. Dalej kierujemy się Nowy Duniwów. Trasa dość nudna ale jakoś poszło. Z tamtąd powrót prawie pod Włocławek i dalej przez lasy do Kowala. Jest ciężko ale idzie naprzód. W Kowalu zajazd do księdza i Biedronki. Dalej już tylko kierunek na Ciechocinek a tam jak zwykle długie zabijające proste.

Trasa przygotowana dobrze ale spis pieczątek gdzie jakie nie za bardzo bo tak na szybko i kilka ominąłem więc napewno wrócę tam jeszcze raz.

Ogółem 22 pieczątki zebrane :)