avatar Ten blog rowerowy prowadzi pabloXT z miasteczka Bydgoszcz. Mam przejechane 42675.63 kilometrów w tym 4456.50 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.86 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy pabloXT.bikestats.pl

Kwiecień, 2013

Radar i inne sprawy

Poniedziałek, 29 kwietnia 2013 · dodano: 29.04.2013 | Komentarze 0

Trasa na wodociągi w myślu

Wodociągi w myślu

Poniedziałek, 22 kwietnia 2013 · dodano: 22.04.2013 | Komentarze 0

ERnO HARPAGAN 45 - Kolbudy k/Gdańska

Sobota, 20 kwietnia 2013 · dodano: 20.04.2013 | Komentarze 0

Długo oczekiwany moment wyjazdu na Harpagana gdyż ciekawiło mnie jak będzie i jak się skończy dla mnie taki wyczerpujący rajd.
A zaczęło się standardowo czyli zapisanie się na rajd, przelew kasiorki i umieszczenie na liście startowej.
19 kwietnia rano do pracy później powrót i szybkie pakowanko do auta z pomocą Mateusza syna mojej szwagierki. Wyjazd około 18 z Bydzi na miejscu około 21.30. Poszliśmy szukać jakiegoś sklepu ale okazało się, że niestety o tej porze w Kolbudach nic otwartego już nie ma a do najbliższej stacji paliw jest 8 km więc trzeba było się zadowolić tym co mieliśmy w samochodzie czyli przygotowane kanapki a browarki:). 00.30 czas spać wiec ułożyliśmy się na siedzeniach samochodu i kima do 5 rano. po przebudzeniu zobaczyłem że szyby są tak zaparowane że aż po nich cieknie więc odpaliłem auto, klima, 24 stopnie ustawiłem i dalej kima do 6.

Miejsce startu i mety

Wstaliśmy, no i zacząłem przygotowania do startu - złożyć rower do kupy, ubrać się na gotowo, spakować jedzenie na drogę. 8.20 zbiórka na starcie, ustawili nas po swojemu rozdali mapy i start! Po chwili patrze i nic się nie dzieje wszyscy stoja i gapia się w te mapy i ja też tylko, że nie za bardzo kumam o co chodzi patrząc na tą mapę. Mówię pablo ogarnij się cholera no i zakumałem obrałem punkt kontrolny nr 3 i drogę do niego i wyjechałem na szosę. Ale mówię trzeba chyba się do kogoś podłączyć ale nie za bardzo wiem do kogo więc jadę sam obserwując innych. Po ujechaniu 800 metrów pierwszy kryzys bo zaczęli się wszyscy rozjeżdżać na skrzyżowaniu ale co tam ja jadę po swojemu choć nie do końca przekonany ale jadę. Po przejechaniu 1km okazało się, że jest morderczo długi podjazd - normalnie jak w górach chyba z 2 km. Podjechałem, jadę dalej za takimi dwoma kolesiami ale ja wg mapy powinienem skręcić w prawo a oni prosto więc zawróciłem i wg mapy jadę dalej. Następna krzyżówka ludzie się znowu zatrzymują i gapią w mapę ale wg mnie jeszcze prosto i dalej w prawo i tak zrobiłem skręciłem w prawo i znowu podjazd ale już nie po asfalcie ale drodze lekko błotnistej. Później dogoniło mnie kilku kolesi i tak wspólnie zaczęliśmy szukać PK nr 3 a to dopiero była jazda gdzieś po lesie droga się skończyła to na piechotę po oranym lesie za chwilę woda i błoto że ciężko było na piechotę się przedostać ale jakoś znaleźliśmy ten punkt. Po zalogowaniu SI przykucnąłem żeby chwilę odpocząć, fajeczka i myślę co tu dalej patrząc w mapę. Nie mam kompasu ale jest słońce więc mniej więcej wiem gdzie jest północ trzeba by w końcu ruszyć ale wszyscy w inna stronę i nie wiem co robić ale przykleiłem się ko dwóch kolesi i jadę z nimi po wcześniejszym podsłuchaniu do jakiego PK oni jadą a był to PK 5 ten który ja chciałem w następnej kolejności zaliczyć. Wtedy dopiero się zaczęła mordęga w błotach i wodach miejscami a jak było znośnie to tak miękko że koła się po prostu kleiły do drogi i nie szło ukręcić. Po odnalezieniu PK 5 jedziemy do PK 9 i okazało się że znalezienie PK 9 to jakaś masakra krążyliśmy wokół a nie mogliśmy go znaleźć a drogi wokół to chyba jakieś wielkie buldożery po nich jeździły w pługami. Ale po około godzinnym poszukiwaniu jest upragniony cel PK 9.
Na pk 9 przykleiłem się do takich trzech kolesi co jechali na PK 8 no i jakoś poszło. Na PK 8 obraliśmy trasę na PK 2 i jazda. Po odnalezieniu PK 2 ja i taki jeden z ekipy stwierdziliśmy że zepsuły się nam rowery i nie chcą jechać więc postanowiliśmy już jechać do mety i tak też zrobiliśmy.
Po zalogowaniu się na mecie podziękowaliśmy sobie za wspólną jazdę i rozeszliśmy się do samochodów.
Następnie pakowanie i powrót do Bydzi.

Mój numer startowy

Tak więc bardzo fajny wypad na odstresowanie się. Straszne umęczenie poprzez leśne drogi jakie tam były (miejscami ciężko na piechotę się przedostać),super tereny normalnie jak w górach, szalenie długie podjazdy i zjazdy i dużo by jeszcze wymieniać.

Osiągi:
- 84 miejsce na 182 startujących
- czas zawodnika 7h 7min
- zdobyte 5 PK,
- łączna waga punktów 15.
- 5 zaliczonych gmin pomorskich: Kartuzy, Kolbudy, Przywidz, Żukowo, Somonino
Wnioski: Na następną edycję zabiorę ze sobą kompas, szerokie opony nawet jak najszersze, termos z ciepłym piciem na drogę i jakieś energetyki wspomagające.
Impreza godna polecenia każdemu !!!

Do zobaczenia na kolejnych edycjach Harpagana ...

Kategoria Rajdy, Zalicz gminę

Czwartek, 18 kwietnia 2013 · dodano: 18.04.2013 | Komentarze 0

• Sprzęt GÓRAL - HISTORIA

Pruszcz - na kawę do znajomego

Środa, 17 kwietnia 2013 · dodano: 17.04.2013 | Komentarze 1

W tym kraju to jest chyba jakaś masakra z tą wodą!!! Znowu pozalewa tych biednych ludzi kolejny raz!!!
A wyjazd był spoko. Pojechałem do kumpla do Pruszcza, pogadaliśmy trochę, wypiłem kawę i wróciłem do domku. No i ta pogoda .... mmmm.... wyśmienita pogoda wiosenna.

Wiosenne Chełmno

Poniedziałek, 15 kwietnia 2013 · dodano: 15.04.2013 | Komentarze 0

Trasa: myjka na fordonie, Ostromecko, Kokocko, Starogród, Chełmno, Niedźwiedź, Kosowo, Topolno, Kozielec, Hutna Wieś, Jarużyn.
Ogólnie fajnie się jechało do Chełmna bo wiał boczny wiatr a w stronę Bydgoszczy "wmordewind" a już wogóle od Strzelc Górnych. Dobrze, że jeszcze się wszystko nie zazieleniło to można było popatrzeć co jest dookoła bo później to już tylko zielono wokół.
Z formą to narazie nieciekawie jak na połowę kwietnia ale i pogody nie było do wcześniejszego pojeżdżenia.

Wisła niebezpiecznie wysoka

Sobota, 13 kwietnia 2013 · dodano: 13.04.2013 | Komentarze 0

Po Fordonie

Piątek, 12 kwietnia 2013 · dodano: 12.04.2013 | Komentarze 0

Stan wody w Wiśle jest wysoki !!!

Mr. Hercules w akcji

Środa, 10 kwietnia 2013 · dodano: 10.04.2013 | Komentarze 0

Szoska w akcji ale pod koniec zacząłem troszkę puchnąć.